תאונות הגמלים הקטלניות: דיון בוועדת הכלכלה

איתי גדסי 1 Comment on תאונות הגמלים הקטלניות: דיון בוועדת הכלכלה

תאונות הגמלים בנגב: בדיון שיזם ח"כ יואב בן צור (ש"ס) בוועדת הכלכלה בנושא דיברה רבקה כהן שבנה נהרג כשנתקל בגמל "איך ייתכן שבעל הגמל יתחמק מאחריות והנפגעים נשארים כמו שהם ללא תשובה ופתרון"

אילוסטרציה
22:24
27.04.24
קובי פינקלר No Comments on ברקע הלחימה ברצועה: גדודים בצה"ל נערכים לפעולה ברפיח

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ועדת הכלכלה דנה בשעה זו בסכנת הגמלים המשוטטים הגורמים לתאונות בנגב. את הדיון יזם ח"כ יואב בן צור (ש"ס).

רבקה כהן, אמו של דוד כהן ז"ל, שנהרג בתאונה עם גמל, אמרה בדיון: "לפני שלוש שנים הבן שלי נתקל בגמל וזהו. נשארו שלושתם, שלושה ילדים יתומים ואשה אלמנה צעירה. כבר אז ביקשנו שיעשו משהו ויאשרו את החוק הזה שהוא כ"כ נורמלי".

לדבריה: "לא ייתכן שאין חוק שיאמר מי אחראי על הגמל הזה. איך ייתכן שבעל הגמל יתחמק מאחריות והנפגעים נשארים כמו שהם ללא תשובה ופתרון. במשך שלוש שנים לא נעשה דבר. שמענו על עוד מקרה ועוד מקרה ועוד מקרה ובעלי הגמלים ממשיכים להסתובב. למה אין רישום של הגמלים? שמים מספר שבעלי הגמלים ברגע שיש תאונה חותכים את האוזן ואין מספר. האסונות האלה יכולים לקרות לכל נוסע, הגמלים לא בוחרים במי לפגוע. זו הפקרות מוחלטת. כאילו שאין כנסת וממשלה בישראל ואין דין ואין דיין".

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר: "במה שתלוי בי כיו"ר הוועדה אעשה הכל לטפל בכך. אעשה את כל הנדרש להביא את הפרשה הזו לסיומה אולי כך נציל חיים של אחרים" הבטיח כבל.

ח"כ סמוטריץ' אמר: "מדובר בחיי אדם ואין לנו פריוולגיה לעבור לסדר היום. תופעת הגמלים המשוטטים חייבת להיפסק. הבסיס למניעת התופעה הארורה הוא יצירת הרתעה ואת זה אמור לעשות בע"ה החוק שהגשתי. לאחר סחבת ארוכה שמקורה בעודף ביורוקרטיה במשרדי הממשלה החוק מתקדם בכנסת. קידום החוק לקריאה ראשונה זה צעד חשוב ואני תקווה שמהר מאוד נקדמו לקריאה שניה ושלישית".

"בחוק ישנן שלוש נקודות עיקריות שיכולות לצמצם את התופעה באופן משמעותי. ראשית, תיקבע חובת סימון גמלים בשבב תת עורי שיאפשר זיהוי וודאי ותמידי של הגמל ובעליו. תיקבע חובת רישום בעלות במאגר שיוקם לשם כך בשירות הוטרינרי. ובעיקר תיקבע חזקה פלילית, בדומה לזו שקיימת במרשם הרכבים במשרד הרישוי, שתקבע שמי שרשום במרשם כבעלים של הגמל יישא באחריות פלילית בגין רשלנות ופשיעה בהשגחה על הגמל. לאחר מספר מקרים שבהם בעלי גמלים משוטטים ייקנסו וישבו בכלא תיווצר הרתעה שתביא לכך שבעלי הגמלים ישגיחו טוב יותר על הגמלים וימנעו מהם להגיע לקרבת הכבישים. גם לאחר שהחוק יושלם צריך יהיה לעמוד על המשמר ולוודא שהוא מקוים ונאכף בנחישות".

יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן אמר: "חייבים להפסיק את גרירת הרגליים של משרדי הממשלה בנושא הטיפול בגמלים משוטטים בנגב. היום אנחנו מקדמים החקיקה שיזם חבר הכנסת סמוטריץ ואני חברתי אליו, כדי להבהיר שאנחנו נביא העניין לכדי מיצוי כך שלא יפגעו אנשים נוספים."



1 תגובות

מיין תגובות